Home  -   Favorieten  -   Contact  -   Mond tot mond  -   Links 

      Oorzaken

      Stress-incontinentie

      Aandrang-incontinentie

      Zwangerschap

      Menopauze

      Bekkenbodemspieren

      Train je spieren

      Andere oplossingen


      Links

      Contact


   

Andere oplossingen
Het oefenen van je bekkenbodemspieren is de belangrijkste remedie tegen een verminderde controle over je blaas. Er zijn nog enkele andere dingen die je kunt doen, of beter kunt laten.

Goed uitplassen
Een remedie die nogal eens wil helpen is als vrouwen rustig de tijd nemen om helemaal uit te plassen. Neem de tijd. Let daarbij ook op je houding. Je kunt het best rechtop zitten, met je bekken iets naar voren gekanteld. Wat je beslist niet moet doen is 'onderuitgezakt' plassen of persen.

Drink voldoende
Veel vrouwen die last hebben van urineverlies hebben de neiging om minder te gaan drinken. Op die manier hopen ze hun blaas minder te belasten en daardoor minder problemen te hebben. Niet doen. Iedere volwassene heeft ongeveer twee liter vocht per dag nodig. Door minder te drinken zorg je er bovendien voor dat je urine geconcentreerder is, hetgeen niet goed is voor je blaas en je meer last kunt krijgen van ontstekingen.

Niet met onderbreking
Tot slot een opmerking over het "met onderbrekingen plassen", dat enkele jaren geleden nog geadviseerd werd als spierversterkende oefening voor de bekkenbodem. Deze oefening wordt nu sterk afgeraden, omdat gebleken is dat je op deze manier niet goed uitplast. Daardoor kunnen er eerder urineweg-infecties optreden.


Copyright - Privacybeleid